Segueix el dia a dia als Campus de l'FCBQ

En aquest espai podeu trobar totes les cròniques dels nens i nenes del Campus de Tarragona 2.

Pots demanar més informació o adreçar les teves consultes a campus@basquetcatala.cat

Dia 7 de juliol:

Bon dia a tothom!!

Un dia especial el d’avui, donat que la major part del temps el passarem visitant el centre de

Tarragona i anant a remullar – nos a la platja del Miracle situada al davant de la mateixa ciutat.

Tot ha començat amb un repartiment tant de samarretes com de motxilles del campus,

bastant maques, per cert. Certament, feien força patxoca quan han sortit tots desfilant cap a

Tarragona, uniformats.

La visita a la ciutat, ha estat inicialment, bastant fugaç, ja que les ganes de tocar aigua eren

moltes. Només hem parat davant del monument als castellers, situat al ben mig de la Rambla

Nova, per poder fer – nos una foto de grup. Després d’un bon recorregut a peu….la platja!!!

Per desgracia, se’ns ha quedat la mel als llavis, donat que en quant hem posat peu a la sorra….

Els socorristes han tret la bandera vermella. Quina ràbia!!!

Tot i això, ens hem pogut remullar una miqueta, ben a la vora de la sorra, i tot seguit s’ha

gaudit d’un bon picnic a la platja, seguit d’un geladet quan hem pujat altre cop al centre de la

Rambla Nova.

Ben tornats a les instal·lacions del campus, els nois s’han dividit en dos grup, segons els seus

interessos, i uns han fet una fantástica sessió de relaxació muscular, mentres que els altres

han pogut gaudir d’un nou concurs de llençament.

Després de sopar, els nostres nois i noies, han mostrat els seus talents per a l’espectacle, amb

una nova edició d’un espectacle televisiu, versió campus. Hem pogut veure coreografies

d’esmaixades, balls mític com la “Macarena”, trucs de màgia que et deixaven bocabadat i

inclús un últim ball multitudinari que estem convençuts que causarà furor durant tot l’estiu.

Després de dues jornades ben llargues i cansades, toca anar a dormir . Demà encarem l’últim

dia de campus, amb les finals dels campionats, i un bon grapat d’emocions a flor de pell, al

veure que això s’acaba.

Fins demà!!!

Dia 6 de juliol:

Bon dia a tothom!!

Avui encarem la segona part del campus, i ho fem amb un dels dies més importants i plens de

bàsquet per totes bandes. Sabem que és un dia dur i amb força despesa energética, però a

canvi, tenim davant nostre un munt de il·lusió per enfrontar – nos… a la competició 4x4!!

Partits a tota la pista.

Després de l’esmorzar revitalitzant, ha començat la jornada amb l’entrenament. Avui s’ha

anat centrant més amb conceptes de joc de 3 contra 3, com fer servir els espais i aconseguir

la millor opció de tir possible. Evidentment, no hem oblidat incloure una diversitat d’exercicis

de treball de técnica individual, el pilar fonamental del nostre treball.

Quan hem acabat aquesta sessió exigent, amb molt bona nota, ha tocat anar a la piscina. Com

ho han agraït!!!! Tot i que avui no està fent tant sol com els altres dies, no deixa de ser ben

agraïda una bona remullada.

Toca dinar, un bon plat de llenties ens ha de donat força energía, i si a més celebrem

l’aniversari de l’entrenador Oriol amb un bon pastís, mentre tot el campus li cantem la cançó

d’aniversari, millor.

I ja estem per la tarda. Comença, el “campionat de 4x4 Campus Tarragona 2”. Aquí, 12 equips,

sel·leccionats i dirigits pels entrenadors del campus, s’han enfrontat entre ells. Primer hi ha

hagut una fase inicial, de 4 grups, on s’enfrontaven 4 equips entre ells. Quines jugades!!!

Quina energía!!! Quina defensa!!! Però sobretot…quin joc d’equip!!

Hem arrivat a la pausa del sopar, i abans de començar la segona fase de partit en la franja

nocturna, cada equip ha mostrat el seu ball de celebració i ànim. Hem pogut veure que més

d’un és bastant original a l’hora de preparar alguna coreografia de ball.

Al segon torn de partits, com sempre passa quan s’encaren les fases finals dels campionats,

hi ha hagut encara més intensitat en el joc i finals ben ajustats on hi ha hagut molta emoció.

I finalment, toca anar a descansar. Se’ls hi nota que la jornada ha estat exigent, més d’un s’ha

adormit només tocar el llit. A descansar, que demà ens toca una mica de relax de bàsquet,

amb la excursió a la platja

Fins demà!!!

Dia 5 de juliol:

Bon dia a tothom!!

Bon dia el que se’ns ha presentat avui, amb un entrenament diferent, ja que algunes de les

estacions de treball venien cumplimentades per un treball tecnològic, a base d’exercicis de

domini de la pilota i velocitat de reacció amb una polsadors que emetien llums de diferents

colors. Una altra de les novetats ha estat el treball de la velocitat de bot i la presa de la pilota

amb pilotes inteligents que, recolzades per un programa informàtic han anat donant dades

sobre la forma de botar que tenia cada jugador.

La sessió ha estat intensa i ben profitosa, amb més competicions individuals i introduint

també algun treball específic defensiu.

Un cop acabada la jornada matinal, ens hem remullat ben remullat, amb una altra guerra

d’aigua. Aquest cop, a banda de les galledes, les mangueres i les esponges que no han deixat

que ningú marxes sec, en especial, tots i cadascun dels entrenadors. No n’ha quedat cap!!!

Una de les atraccions principals han estat les colxonetes que, ben remullades, han fet que els

jugadors llisquessin un bon grapat de metres per elles.

Després del dinar i la estoneta de lleure i relax, tornem a la competició. Hem viscut una

jornada intensa i vivbrant de partits 3c3, on s’han viscut finals ajustats, grans remuntades i

molt bon bàsquet. Quin final de competició ens espera!!!

Ja per la nit, després de resoldre algún problemet tècnic, hem pogut fer la nostra esperada

sessió de cinema!!! Entranyable, amb les seves butquetes al teatre, tal qual com els cinemes

d’abans. Només ens han faltat les crispetes!!!!

23:30…ja toca anar a dormir. Més val agafar forces, que les sessions matinals van sent cada

vegada més exigents i demà encetem els partits de 4c4.

Fins demà!!!

Dia 4 de juliol:

Bon dia a tothom!!

Els nostres jugadors i jugadores han començat el dia ja plens d’energia, amb un esmorzar ben

complert, doncs sabien que la jornada estaría plena de molta feina basquetbolística i bons

moments de lleure i relax.

Abans de començar la jornada esportiva, ens hem agrupat en grups de nois i noies, per a

poder preparar el guió d’una pel·lícula. Cada grup recrearà escenes, a la seva manera, de

mítiques pel·lícules basquetbolítiques.

Ja a les 9,45 hem començat les sessions d’entrenament, alternant tant el treball de técnica

individual, desde la pasada separada del cos, com diversos tipus de finalitzacions a cistella,

amb diverses competicions ben motivants com una pista americana de bot i tir, o una

competició de tir com el Two Ball. Un cop fet el refrigeri de fruita i suc de cada dia, hem tornat

a la feina, ja amb l’energia a la meitat, però amb molta determinació i treball.

Tota feina té la seva recompensa i avui…hem anat a la piscina!!! Una bona estona de

capbussades a la piscina municipal de Sant Pere i Sant Pau. Qué bé senta una mica d’aigua

refrescant després d’una dura sessió de treball.

Un cop més, la recompensa del dinar i el lleure. Ja hi ha hagut grups que han aprofitat per

aprofundir en el guió de la pel·lícula de bàsquet…n’hi ha alguns que tenen molta imaginació i

força sentit de l’humor!!!

Ja a mitja tarda, tornem al torneig de 3c3. Tot i les bones actuacions d’ahir, avui els equips

s’han esforçat més i están preparant les tàctiques per a la fase final del campionat 3c3.

Ja després del sopar amb una desitjada amanida de pasta i llonganissa amb sanfaina, tot el

campus s’ha involucrat en una divertida gynkana, per tot el recinte. Gent corrent d’aquí cap

allà, per a poder superar dures proves com fer la coreografia d’un ball o una nova versió del

“depacito”.

Un cop més, a la hora pertinent, tots a dormir, que tenim pel davant una nova jornada plena

de bàsquet, aigua i diversió

Fins demà!!!

Dia 3 de juliol:

Bon dia a tothom!!

Avui encarem el primer dia complert de campus, amb moltes energies i feina per fer.

El matí l’hem passat amb el primer entrenament tècnic del campus. Un treball on els jugadors

i jugadores passaven per diverses pistes, realitzant un treball variat en cadascun d’ells. Desde

com agafar la pilota per a realitzar un bon llançament, fins a un treball de bot, passant per

treball coordinatiu i de prevenció de lesions. Ha estat dur, però tots han respòs amb una molt

bona dinámica i aplicats en la feina a fer en cada moment.

Un cop finalitzada la feina hem anat a la……GUERRA D’AIGUA!!! Galledes, gots, mangueres,

esponges. Tot tipus de material ha estat útil per a poder remullar als companys i,

evidentment, aconsseguir que tots els monitors i monitores del campus, acabessin ben xops.

Amb la caloreta que ha fet aquest matí, ha estat un moment ben gratificant.

El dinar, crema i vedella estofada, ha donat pas a una estona tranquileta, on poder recuperar

forces amb jocs de taula, de cartes, la petanca (quin èxit!!!) o inclús, pujant a les habitacions

a agafar algún llibre i llegir.

I tornem a engegar amb les activitats de la tarda!!!! Avui s’ha donat pas a la competició 3x3

intercampus. S’han distribuït en 24 equips, on avui, com a primera jornada de la competició,

s’ha començat a fer una lliga regular en grups 6 equips. Val a dir que s’han vist molt bons

detalls de qualitat. A mesura que vagi progressant la competició, segur que l’espectacle

basquetbolístic anirà a més. La cosa promet!!!

Un cop acabada la bona feina esportiva d’avui, i després del sopar, eljoc de nit d’avui ha estat

el de ‘Les tres tribus’ on els nens i nenes han gaudit moltíssim, en un joc de persecució per

dins de bona part de les instal·lacions de La Salle Tarragona. Han trobat molt bons amagatall,

han buscat com treballar en equip per guanyar el joc, han estat atrapats i alliberats pero

sobretot……han acabat amb un bon somriure!!!

Després d’aquesta segona jornada de treball, amb molta feina molt ben feta pels jugadors i

jugadores només ens queda anar a dormir, que demà en tindrem més bàsquet, i millor.

Fins demà!!!

Dia 2 de juliol:

Benvolguts amics,

Ja el tenim aquí!!! Després de setmanes esperant, avui comencem segon torn del campus

‘Tarragona 3x3’ de la Federació Catalana de Basquetbol.

Després d’una acollida on els nens i nenes s’han pogut retrobar amb els companysi donar un

primer cop d’ull a aquestes magnifiques instal·lacions, els directors Álvaro i Miquel, han

donat per iniciat el campus, amb la reunió amb els pares, on se’ls hi ha explicat totes les

activitats que es farien durant aquesta setmana.

La primera activitat que hem pogut realitzar tots, ha estat anar al pavelló del Col·legi La Salle

Tarragona a realitzar la primera sessió d’entrenament, on ja hem pogut veure bons detalls i

les ganes de la majoria de fer molt bàsquet.

Un cop passats per la dutxa, hem estrenat els sopars al menjador. Tot i que és gran, amb la

quantitat que som de tropa, ocupem una bona part!!

Ja més relaxats i amb la panxa plena, s’ha passat a fer els jocs de nit. Unes activitats

divertides on el principal objectiu ha estat la coneixença entre els companys, realitzant jocs

de col·laboració entre ells.

I sense més, un cop acabat el lleure de coneixença, els nens i nenes del campus, han anat

recollint – se a les habitacions, a passar la primera nit…FINS DEMÀ!!!